Lean Coaching

Operationele Excellentie

Processen die vlot, efficiënt en betrouwbaar zijn: zowel voor jouw bedrijf, als voor je klanten een absolute must. Het biedt je immers de zekerheid om tijdig te leveren en kwaliteit te garanderen. Straffer nog: het heeft een positief effect op je medewerkers want het werk wordt aangenamer, met verlaagd ziekteverzuim als resultaat. Win-win-win.

De aanpak van onze Lean coaches

Aan de slag op de werkvloer

  • Snelle, kleine acties versnellen het proces, tonen meteen resultaat en steken zo het vuur aan de lont.
  • Dat doen we niet vanachter ons bureau, maar vanop de werkvloer.
  • Onze Lean coaches begeleiden je werknemers tot vurige verbeteraars zodat je medewerkers vooral ook zelf aan de slag kunnen gaan.

 

Change management

  • Het is onze sterkte om mensen mee te krijgen in verandering.

  • De nieuwe mentaliteit krijgt voet aan de grond dankzij onze praktijkgerichte aanpak.

  • We informeren eerst iedereen wat we gaan doen en tackelen zo een deel van de weerstand.

  • Per afdeling duiken we in deze 3 stappen: leren – oefenen – toepassen.

  • Tenslotte verschuift de focus naar de borging van de nieuwe aanpak

Operational Excellence als resultaat

  • We boeken spectaculaire resultaten met onze mix van academische kennis en praktijkgerichte expertise.

  • Een geslaagd project is voor ons vooral ook een gelukkiger team op de werkvloer.

  • Logflow is een lange termijnpartner voor een blijvend resultaat.

  • Flexibiliteit is daarbij ons handelsmerk, op maat van uw bedrijf.

 

Lees hier welke straffe resultaten het Lean-team reeds bij elkaar heeft verbeterd.

Begeleiding bij een verbetertraject

In welke industrie of omgeving je ook actief bent: onze Lean coaches begeleiden je met kennis van zake om je duurzame verbeteringen en organisatiedoelstellingen te realiseren.

  • Onze coaches dagen je uit, begeleiden het proces en faciliteren de sprong naar een rendabeler bedrijf.
  • Elk verbetertraject wordt op maat opgesteld en doorloopt deze stappen: eerst worden de huidige processen in kaart gebracht samen met de medewerkers die het proces dagelijks uitvoeren op de vloer. Met in het achterhoofd de afgesproken ambitie omtrent snelheid, flexibiliteit, kost, betrouwbaarheid of kwaliteit maken we de verbeterpunten zichtbaar en worden concrete acties uitgezet en opgevolgd om jullie werking stap voor stap te verbeteren.
  • Eens aangetoond dat een nieuwe werkwijze beter is, focussen we op het borgen van deze kennis en werkwijze, zodat de nieuwe aanpak gewoonte wordt.

 

Onze klanten getuigen

 

Deze klanten gingen u reeds voor. Lees hier hun getuigenis:

Case Elnor Motors

Case Umicore Brugge

Neem vrijblijvend contact met ons op en ontdek wat wij voor u en uw organisatie kunnen betekenen. Of download hier onze folder.